Пропустить команды ленты
Пропустить до основного контента
SharePoint
Перейти вверх

Managing Cultural Diversity in EIL Classrooms - Teachers' Perceptions

Наименование публикации:Managing Cultural Diversity in EIL Classrooms - Teachers' PerceptionsАвторы:Минасян Е. Т. 
Тематическая область:Народное образование. Педагогика
Вид публикации:Статья в журнале
Электронная публикация:ДаЯзык издания:АнглийскийГод издания:2017Страна издания: Россия Наименование журнала или сборника:Проблемы педагогикиНомер журнала (с указанием года):1(24), 2017Наименование издательства:ОлимпКод ISSN или ISBN:2410-2881, 2413-8525Количество страниц:3Количество печатных листов:0,25Тираж, экз:1000Индексация:РИНЦ,
Google Scholar
Библиографическая ссылка:Minasyan E.T., MANAGING CULTURE DIVERSITY IN EIL CLASSROOMS: TEACHERS’ PERCEPTIONS // Проблемы педагогики. 2017. № 1 (24). С. 4-6.Аннотация (реферат):

This article focuses on a survey of EIL teachers that aim at identifying difficulties and needs of students in the frames of intercultural education. Learners from diverse cultural backgrounds exhibit different learning and behavioral demands. In most cases, teachers’ knowledge of intercultural education and all related skills proved to be limited, rather stereotyped or insufficiently utilized. Within this scope, the article reviews EIL multicultural class management methods and sheds light on several paramount issues which are needed to prepare language learners for intercultural communication in the increasingly globalized world.


Перейти к списку публикаций