Пропустить команды ленты
Пропустить до основного контента
SharePoint
Перейти вверх

COMPARATIVE ANALYSIS OF EDUCATION SYSTEMS FOR PEOPLE WITH DISABILITIES IN PORTUGAL AND RUSSIA

Наименование публикации:COMPARATIVE ANALYSIS OF EDUCATION SYSTEMS FOR PEOPLE WITH DISABILITIES IN PORTUGAL AND RUSSIAАвторы:Худоренко Е. А. 
D’Azevedo Breda A.M.R
Тематическая область:Общественные науки в целом
Социология
Экономика и экономические науки
Вид публикации:Статья в журнале
Электронная публикация:НетЯзык издания:РусскийГод издания:2013Страна издания: Россия Наименование журнала или сборника:Открытое образованиеНомер журнала (с указанием года):5.2013Количество страниц:10Количество печатных листов:1Издание:Издание перечня ВАКИндексация:РИНЦБиблиографическая ссылка:Khudorenko E.A., D’Azevedo Breda A.M.R. /COMPARATIVE ANALYSIS OF EDUCATION SYSTEMS FOR PEOPLE WITH DISABILITIES IN PORTUGAL AND RUSSIA// Открытое образование, № 5, с. 67-77Аннотация (реферат):

​​​Being the most important factor in socialization, education for persons with disabilities has a great importance. It gives them an opportunity to start working career, to be useful and socially active citizens of the state, to ensure their well-being and lifelong intellectual development. In other words, education for people with disabilities is a special social resource of profound importance, deliberately acting to reduce their isolation and economic dependence. The article is concerned with education of persons with disabilities in Russia and Portugal, with statistical studies and examples of legislative regulation of education system for people with disabilities.


Перейти к списку публикаций