Пропустить команды ленты
Пропустить до основного контента
SharePoint
Перейти вверх

FUNKTIONAL ILLITERACY - AN ACUTE PROBLEM OF MODERN SOCIETY

Наименование публикации:FUNKTIONAL ILLITERACY - AN ACUTE PROBLEM OF MODERN SOCIETYАвторы:Нисилевич А. Б. 
Тематическая область:Языкознание
Вид публикации:Статья в журнале
Электронная публикация:ДаЯзык издания:АнглийскийГод издания:2016Страна издания: Россия Наименование журнала или сборника:SWorldJournal. 2016. Т. j1108. № 11. С. 114-120. Номер журнала (с указанием года):2016. Т. j1108. № 11. С. 114-120. Наименование издательства: SWORLDJOURNAL Издательство: ООО "НАУЧНЫЙ МИР" (Иваново) Код ISSN или ISBN:eISSN: 2227-6920Количество страниц:5Количество печатных листов:1Тираж, экз:10000Индексация:РИНЦАннотация (реферат):

​The definition employed by the UNESCO Institute for Statistics sees functional literacy as a level of reading, writing, and calculation skills sufficient to function in the particular community in which an individual lives. The term became associated with a definition of literacy as a functional skill. The field of public health is interested in functional literacy for two reasons. First, public health professionals are increasingly aware that low functional literacy is a barrier to health communications; and second, the National Institutes of Health’s National Institute for Child Health and Development now urges pediatricians to pay attention to the literacy development of their patients. This article identifies sources that help public health professionals understand functional literacy and approaches to assessing it from the point of view of literacy scholars, and this provides a foundation for understanding the use of this term in public health.


Перейти к списку публикаций