Пропустить команды ленты
Пропустить до основного контента
SharePoint
Перейти вверх

Discourse of Power: Educational Discourse Participants

Наименование публикации:Discourse of Power: Educational Discourse ParticipantsАвторы:Пеньков Б. В. 
Тематическая область:Экономика и экономические науки
Языкознание
Вид публикации:Статья в сборнике
Электронная публикация:НетЯзык издания:АнглийскийГод издания:2017Страна издания: Россия Наименование журнала или сборника:International Innovation ResearchНомер журнала (с указанием года):2017Наименование издательства:Пенза: МЦНС «Наука и Просвещение»Код ISSN или ISBN:ISBN 978-5-9909727-7-3Количество страниц:3Количество печатных листов:0,24Тираж, экз:100Индексация:РИНЦ,
Google Scholar
Библиографическая ссылка:Penkov B. V. Discourse of Power: Educational Discourse Participants // International Innovation Research. – 2017. – C. 77-79. http://elibrary.ru/item.asp?id=28762684 Аннотация (реферат):Abstract: The author examines the aspects of educational discourse, specifically the Concept ‘HIGH SCHOOL STAKEHOLDER’, which includes discourse markers naming and differentiating traditional and nontraditional stakeholders. Such lexical and semantic discourse markers can be used to differentiate texts, related to high school or the educational discourse in general, from the point of view of genres. The markers demonstrate the dynamics of the contemporary discourse – the role of nontraditional stakeholders chosen to strengthen the high school experience. The author points out the trends in the use of administrative variety of the discourse of power, which has a pragmatic function to improve schools and educational policies. The paper analyzes the evidence from the discourse of American high school.

Key words: educational discourse, institutional discourse, discourse analysis, educational management, stakeholder, economic discourse, taxonomy, high school


Перейти к списку публикаций