Пропустить команды ленты
Пропустить до основного контента
SharePoint
Перейти вверх

CORRELATION OF BUSINESS AND SPORT EXPRESSED METAPHORICALLY IN THE LANGUAGE OF BUSINESS COMMUNICATION

Наименование публикации:CORRELATION OF BUSINESS AND SPORT EXPRESSED METAPHORICALLY IN THE LANGUAGE OF BUSINESS COMMUNICATIONАвторы:Минасян Е. Т. 
Тематическая область:Языкознание
Вид публикации:Статья в журнале
Электронная публикация:ДаЯзык издания:АнглийскийГод издания:2017Страна издания: Россия Наименование журнала или сборника:Международный научно-исследовательский журналНомер журнала (с указанием года):05-1-59, 2017Наименование издательства:ИП Соколова Марина ВладимировнаКод ISSN или ISBN:2227-6017(Online), 2303-9868(Print)Количество страниц:3Количество печатных листов:0,2Тираж, экз:900Издание:Издание перечня ВАКИндексация:РИНЦ,
Google Scholar,
elibrary, AGRIS, DOAJ, Math-Net.ru, BASE, РАЦС, OpenAire, South Cross University, University Of Cambidge, MITLibraries, OCICWorldCat
Библиографическая ссылка:Минасян Е.Т., Мидова В.О., CORRELATION OF BUSINESS AND SPORT EXPRESSED METAPHORICALLY IN THE LANGUAGE OF BUSINESS COMMUNICATION // Международный научно-исследовательский журнал. - 5(59), 2017. -Ч.1. - С. 151-153.Аннотация (реферат):

Sport as a metaphor and analogy for business is dominating in most economic articles and plays an utmost role in
business communication revealing implied meanings of tough competitiveness. The aim of our study was to review the main
arguments of drawing parallels between sports and business, as most people regard the former as an equivalent of business
rivalry. The results of the article disclosed the major sport metaphors that are commonly used in business by analyzing which
sport they originate from and interpreted their metaphorical implications. Grounded on cognitive approach sport metaphors
are identified as powerful figurative devices to perceive abstract business concepts by way of more concrete ones.




Перейти к списку публикаций