Пропустить команды ленты
Пропустить до основного контента
SharePoint
Перейти вверх

CASE STUDY AS A MODE TO FOSTER LINGUISTIC AND INTERCULTURAL COMPETENCES

Наименование публикации:CASE STUDY AS A MODE TO FOSTER LINGUISTIC AND INTERCULTURAL COMPETENCESАвторы:Григорян А. Э. 
Тематическая область:Языкознание
Вид публикации:Статья в сборнике
Электронная публикация:ДаЯзык издания:РусскийГод издания:2018Страна издания: Россия Наименование журнала или сборника: КУЛЬТУРНО-ЯЗЫКОВОЕ ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ В ПРОЦЕССЕ ПРЕПОДАВАНИЯ ДИСЦИПЛИН КУЛЬТУРОЛОГИЧЕСКОГО И ЛИНГВИСТИЧЕСКОГО ЦИКЛОВ В СОВРЕМЕННОМ ПОЛИЭТНИЧНОМ ВУЗЕ Материалы IV Всероссийской (с международным участием) научно-методической конференции. Под редакцией Л.Д. ТНомер журнала (с указанием года):Год издания: 2018Наименование издательства:Издательство: Российский экономический университет имени Г.В. Плеханова (Москва)Количество страниц:219Количество печатных листов:0,4Индексация:РИНЦБиблиографическая ссылка:CASE STUDY AS A MODE TO FOSTER LINGUISTIC AND INTERCULTURAL COMPETENCES ГРИГОРЯН А.Э.1, МИНАСЯН Е.Т.1 1 Российский экономический университет им. Г.В. ПлехановаАннотация (реферат):

The article is devoted to the benefits of the case study method as a business tool to develop learners' linguistic and non-linguistic competence. Cases offer valuable teaching material that needs to be fully exploited. Suggestions given in course-books can be supplemented by various innovative tasks aimed at developing the productive skills of speaking and writing. Cases are motivating for business English learners since they give them the authority of decision-making to solve a real-life business problem, mostly in the role of managers. Learners can present their point of view, discuss its advantages and suggest a course of action. They have a chance to compete and to demonstrate their analytical and managerial skills. The results have shown that learners use language naturally due to high-level teacher and learner engagement, interest and well-preparation. In the case study method language is a tool to solving a problem; it is a means of communicating in typical business situations. Owing to more extensive use of cases, they certainly make the teaching process more effective and student-centered.


Перейти к списку публикаций