Пропустить команды ленты
Пропустить до основного контента
SharePoint

Российский экономическийУНИВЕРСИТЕТ
имени Г.В. Плеханова

Основан в 1907 году

Перейти вверх

 CULTURAL CODES OF THE YOUTH SUBCULTURE

Наименование публикации: CULTURAL CODES OF THE YOUTH SUBCULTUREАвторы:Афонский С. А. 
, Ladogina A.Yu., Samoilenko I.S., Vvedenskaya M.V., Ivanov A.V., Fedorova A.V., Gorokhova A.E.
Тематическая область:Экономика и экономические науки
Вид публикации:Статья в журнале
Электронная публикация:НетЯзык издания:АнглийскийГод издания:2020Страна издания: Соединенные Штаты Наименование журнала или сборника: Journal of Advanced Research in Dynamical and Control Systems. Номер журнала (с указанием года):2020. Т. 12. № S4Код ISSN или ISBN:DOI: 10.5373/JARDCS/V12SP4/20201603Количество страниц:9Количество печатных листов:0,56Индексация:РИНЦ,
Scopus
Библиографическая ссылка:https://www.elibrary.ru/author_items.aspАннотация (реферат):

​Abstract--- The relevance of this stud is related to the need to generate data on the presence in the respondents subconscious of a homogeneous non-representative sample of visual symbols as cultural codes. Previously, the authors conducted a sociological survey with a sample of 603 respondents among students, the results of which were verified through a mathematical and statistical study. The next stage was a study aimed at explaining the results of the survey, conducted by the method of focus groups, which involved 12 volunteers from the same youth environment. As a result of the study, the authors compiled a dictionary of cultural codes. The dictionary was further developed through a study conducted by the method of in-depth interview, the results of which are discussed in the materials of this paper. Keywords--- Latent Symbols, Consumer Decisions, Metaphor Elicitation Technique, Semantic Meanings, Cultural Codes, Behavioral Economics, Visual Images. 


Перейти к списку публикаций